کد خبر: 1225295
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
فاطمه مجلل در فینال A روئینگ یک نفره سنگین‌وزن بعد از نمایندگان ازبکستان و ژاپن سوم شد و ضمن کسب مدال برنز آسیا در کره‌جنوبی نخستین سهمیه قایقرانی ایران در المپیک ۲۰۲۴ را قطعی کرد. در همین مسابقات بود که مهسا جاور و زینب نوروزی تاریخ‌سازی کردند.
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: پاروزنان ایران  با کسب چهار سهمیه المپیک گل کاشتند. در فاصله کوتاه باقی‌مانده تا بازی‌های المپیک پاریس، قایقرانان کشورمان تاریخ‌سازی کردند و چهار سهمیه این بازی‌ها را به دست آوردند. 
رقابت‌های روئینگ قهرمانی آسیا در شهر چونگجو کره‌جنوبی و مسابقات آب‌های آرام قهرمانی آسیا در توکیو برگزار شد و نمایندگان ایران ضمن کسب مدال در این دو رویداد قاره‌ای در چهار ماده المپیکی صاحب سهمیه شدند. فاطمه مجلل اولین سهمیه را به ارمغان آورد و پس از او محمدنبی رضایی، علی آقامیرزایی و مهسا جاور و زینب نوروزی (روئینگ دو نفره) بلیت پاریس را رزرو کردند. تا پیش از این، تیم‌ملی قایقرانی ایران در المپیک لندن چهار نماینده انفرادی داشت. با توجه به اینکه دختران ما موفق به کسب سهمیه روئینگ دو نفره شده‌اند باید منتظر اعزام ۵ قایقران به پاریس باشیم. 
 
فاطمه مجلل در فینال A روئینگ یک نفره سنگین‌وزن بعد از نمایندگان ازبکستان و ژاپن سوم شد و ضمن کسب مدال برنز آسیا در کره‌جنوبی نخستین سهمیه قایقرانی ایران در المپیک ۲۰۲۴ را قطعی کرد. در همین مسابقات بود که مهسا جاور و زینب نوروزی تاریخ‌سازی کردند. این دو بانوی پاروزن با کسب نقره آسیا برای اولین‌بار قایقرانی ایران را در روئینگ دو نفره سبک‌وزن به سهمیه المپیک رساندند. روئینگ کشورمان تاکنون در بازی‌های المپیک سهمیه دو نفره نداشته است. در مسابقات آب‌های آرام هم ابتدا محمدنبی رضایی در توکیو و در فینال کانو یک نفره هزار متر قهرمان شد و سهمیه بازی‌های پاریس را به دست آورد. علی آقامیرزایی نیز ضمن کسب مدال برنز آسیا، سهمیه المپیک پاریس در ماده کایاک یک نفره هزار متر را تصاحب کرد. 
 
علیرضا سهرابیان موفقیت حاصل شده توسط قایقرانان را حاصل تلاش ملی‌پوشان عنوان کرد. تیم‌ملی قایقرانی در پاریس پنج نماینده خواهد داشت که سه نفر از آن‌ها خانم هستند. رئیس فدراسیون قایقرانی در گفتگو با ایسنا با اشاره به این نکته تأکید کرد: «پنج نفر در قایقرانی سهمیه المپیک گرفتند و سه نفر از آن‌ها از بانوان هستند. خوشحالم که مزد زحمات خود را گرفتند. امیدوارم نماینده‌های شایسته‌ای در المپیک باشند. تابوشکنی کردیم، به‌ویژه در آب‌های آرام و هر ورزشکار با مربی شخصی خود به مسابقات انتخابی المپیک رفت. ما به قهرمانان ادوار گذشته و مربیان جوان اعتماد کردیم که بی‌سابقه بود. باید به رؤسای هیئت‌ها و مربیان سازنده هم تبریک بگویم.»
سهرابیان در خصوص حضور قایقرانان ما در بازی‌های المپیک گفت: «در المپیک نمی‌توان پیش‌بینی مدال داشت. هیچ موقع در مورد مدال‌آوری قایقرانی در المپیک پاریس صحبت نمی‌کنم، اما مطمئن باشید ورزشکاران ما در پاریس ورزشکاران کشور‌های دیگر را آزار خواهند داد و زنگ تفریح نخواهیم بود. هدف‌گذاری که از ابتدا برای گرفتن مدال در المپیک داشتیم، برای المپیک ۲۰۲۸ است و اگر وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و دولتمردان روی قایقرانی که رشته پرمدالی است، سرمایه‌گذاری کنند مطمئن باشند که جواب خواهند گرفت. در المپیک پاریس نباید انتظاری از قایقرانی برای گرفتن مدال داشته باشیم، اما این رشته می‌تواند عملکردی متفاوت با دوره‌های قبل داشته باشد.»
 
شاگردان افشین فرزام با کسب سهمیه المپیک باز هم شایستگی‌هایشان را ثابت کردند. فاطمه مجلل، زینب نوروزی و مهسا جاور سه ملی‌پوشی هستند که با هدایت این مربی از این پس خود را برای بازی‌های پاریس آماده خواهند کرد. پیش از این هم سولماز عباسی (المپیک لندن)، مهسا جاور (المپیک ریو) و نازنین ملایی و بهمن نصیر (المپیک توکیو) زیر نظر فرزام موفق به کسب سهمیه المپیک شده بودند. مربی تیم‌ملی روئینگ پس از درخشش شاگردانش در قهرمانی آسیا به مهر گفت: «تلاش و وعده ما از ابتدا کسب سهمیه دو نفره تیمی زنان بود. در این ماده موفق شدیم یک رکورد خوب ثبت کنیم. ما در بازی‌های آسیایی با صدم‌های ثانیه و فاصله بسیار کم از دو تیم اندونزی و ازبکستان مدال را از دست دادیم و با کسب این مدال باارزش در کره جنوبی توانستیم انتقام بازی‌های آسیایی را بگیریم. این اولین سهمیه دو نفره و گروهی در قایقرانی ایران است و کسب این سهمیه تیمی برای ما بسیار باارزش بود. یکسری برنامه داشتیم که باید به ایران برگردیم و شرایط را بازبینی کنیم. قصد داشتیم به روسیه برویم، اما باید دوباره شرایط را بررسی کنیم. برای حضور موفق در بازی‌های المپیک برنامه داریم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار